Povijest poslovne grupe

Pogled u vremenski retrovizor otkriva zanimljivu povijest i cestu kojom Auto Hrvatska vozi više od šest desetljeća.
Izdvojene godine vodit će vas putem koji smo prošli od osnutka do danas.

2020.

2020.

U godini punoj ograničenja, obilježenoj pandemijom koronavirusa, Auto Hrvatska je pokazala otpornost prema kriznom vremenu; zaštitila je radnike i partnere prema mjerama Stožera civilne zaštite te ostvarila temeljne ciljeve u očuvanju radnih mjesta, financijske stabilnosti i pozitivnog poslovanja.

Krajem godine lansirana je redizajnirana web stranica www.autohrvatska.hr

2019.

2019.

Nastavlja se ulaganje u poslovne centre na novim i postojećim lokacijama. Poslovna grupa Auto Hrvatska je proširila ponudu s vozilima marki Dacia i Renault. U sklopu Poslovnog centra Split na adresi Ulica Ivana Pavla II 1a svečano je otvoren novi Renault i Dacia prodajno servisni centar opremljen prema najvišim standardima kvalitete i funkcionalnosti. U novom centru, Auto Hrvatska se bavi prodajom osobnih i lakih gospodarskih vozila marke Renault i Dacia, dodatne opreme, rezervih dijelova i prodajom rabljenih vozila, te uslugama ovlaštenog servisa.

U svibnju je svečano otvoren novi prodajno-servisni centar za gospodarska vozila u Osijeku, na novoj adresi: Sv. Leopolda B. Mandića 31e. Centar je opremljen najmodernijom tehnologijom u branši sukladno tehničkim, eneretskim i ekološkim standardima, uz povećane servisne kapacitete i bržu uslugu održavanja i popravaka vozila.

2018.

2018.

MAN Truck & Bus i Auto Hrvatska obilježavaju 25 godina zajedničkog poslovanja. Poslovna grupa Auto Hrvatska i MAN nude optimalna transportna rješenja, u što su se u proteklih 25 godina uvjerili mnogi korisnici iz svih prijevoznih segmenata, a kvalitetan proizvod i školovani stručnjaci jamstvo su da će i nadalje pružati najbolje odgovore na sva pitanja suvremenog prijevoza.   

Po prvi put na teritoriju Hrvatske, Auto Hrvatska je organizirala Europa Truck Trial, natjecanje u vještini vožnje kamiona na teškom terenu.

Proslavljeno je 55 godina suradnje s Volkswagenom i Audijem u Zadru.   

Poslovna grupa Auto Hrvatska je proširila ponudu s vozilima marke Peugeot. U sklopu Poslovnog centra Heinzelova otvoren je novi Peugeot prodajno-servisni centar opremljen prema najvišim Peugeot standardima kvalitete i funkcionalnosti u kojem se Auto Hrvatska bavi prodajom osobnih i lakih gospodarskih vozila Peugeot, dodatne opreme, rezervnih dijelova marke Peugeot i prodajom rabljenih vozila, te uslugama ovlaštenog servisa.   

Svečano je otvoren Ford Trucks centar u Ljubljani.

2017.

2017.

Poslovna grupa Auto Hrvatska obilježila je iznimni jubilej - punih 65 godina uspješnog poslovanja. Tvrtka s dugom tradicijom trgovine i održavanja motornih vozila kroz sve ove godine dokazala se kao pouzdan poslovni partner što ju je u konačnici i dovelo na rang listu najuspješnijih trgovačkih društava.

Potpisan je importerski ugovor o suradnji s markom Ford Trucks. Cjelokupni plasman i razvoj Ford Trucks kamiona preuzela je nova članica Kam i Bus Importer d.o.o. koja organizira prodajno servisnu mrežu u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji i Sloveniji. 28.rujna 2017. svečano je otvoren prodajno servisni centar Ford Trucks u Radničkoj cesti 182 u Zagrebu.

Po treći put Auto Hrvatska je primila Nagradu grada Zagreba za doprinos u razvoju grada i za ostale gospodarske uspjehe.

2016.

Poslovna grupa Auto Hrvatska postaje odgovorna za uvozništvo MAN kamiona na tržištu Bosne i Hercegovine. Članica MAN Importer BH d.o.o. generalni je uvoznik gospodarskih vozila uglednog proizvođača MAN Truck & Bus SE te je zadužena za organizaciju prodajne i servisne mreže i pružanje cjelokupne podrške kupcima i poslovnim partnerima na području BiH.

2015.

2015.

Članice poslovne grupe su na listi 1000 najvećih kompanija u Hrvatskoj. Lansirana je redizajnirana Internet stranica www.autohrvatska.hr . 

Auto Hrvatska nastavlja svoj razvoj kao društveno odgovorna kompanija čijih skoro 700 zaposlenika želi ostati sinonim za mobilnost, kompetenciju i konkurentnost na tržištu proizvoda i usluga iz auto struke. Novi izazovi i mogućnosti su na vidiku. Treba obraniti postignuto i nastaviti voziti u istom ritmu. 

2014.

MAN je 9 godina za redom najprodavanija marka kamiona u Hrvatskoj.

Suradnja s koncernom Volkswagen proširena je na ovlaštenu prodaju i održavanje osobnih automobila Škoda. 

U Rijeci je izgrađen prodajno-servisni centar za osobna i laka gospodarka vozila.

U Banjoj Luci je otvoren drugi prodajno-servisni centar u Bosni i Hercegovini.

2013.

Jubilarnih 50 godina suradnje s koncernom Volkswagen i 20 godina suradnje s koncernom MAN.

Ovlašteno održavanje i prodaja osobnih automobila i rezervnih dijelova prošireno je i na marke Fiat Professional, JEEP, Alfa Romeo i Lancia.

Poslovanje je aktivirano na tržištu u Bosni i Hercegovine. Nova članica poslovne grupe je trgovačko društvo Kam i Bus koje svoj prvi prodajno-servisni centar za prodaju i održavanje gospodarskih vozila otvara u Doboju.

2012.

2012.
Jubilarna 2012. g. obilježena je desetljećem snažnog investicijskog ciklusa svih članica Poslovne grupe, proširenjem poslovanja na regionalno tržište i dovršenjem novog Poslovnog centra Heinzelova u Zagrebu, koji se prostire na 32 000 četvorna metra.

2011.

2011.

Osnivanjem tvrtke MAN Importer Makedonija i stavljanjem u funkciju MAN Truck Centra u Skopju napravljen je prvi strateški iskorak u regiju u povijesti dioničkog društva.

Svečano je otvorena podružnica društva Auto Hrvatska PSC u Pazinu, odgovorna za gospodarska vozila MAN i NEOPLAN.
Svoje prve stranke uslužili su djelatnici  Toyota salona Auto Hrvatska Automobila u Puli.

2002.-2009.

2002.-2009.

S obzirom da je godinu za godinom uspješno poslovala, stvarala nova radna mjesta, ulagala u znanje, stručnost i specijalizaciju svojih zaposlenika, Skupština Grada Zagreba 2002. godine dodjeljuje Auto Hrvatskoj Nagradu grada Zagreba za gospodarstvo. Auto Hrvatska prima i priznanje Hrvatske Gospodarske Komore.

Godine koje slijede obilježio je snažan investicijski ciklus:

  • Prodajno servisnih centara u gospodarskom programu za podršku importerskih marki MAN i NEOPLAN:
    2002. Kamion i Bus PSC Karlovac,
    2004. Kamion i Bus PSC Rijeka,
    2006. PSC Split, 
    2007. PSC Zadar
    2008. PSC Slavonski Brod i PSC Osijek.
    2009. otvara se PSC Varaždin i MAN Centar Zagreb (najveći kapacitet za prodaju i održavanje gospodarskih vozila u Hrvatskoj). 
  • u programu osobnih vozila:
    2006. preuzimanje 17 Dryden radionica, 
    2007. Poslovni kompleks u Zadru (VW, Audi)
    2008. multibrand Ford – Fiat salon u Karlovcu,
    2009. s radom su počeli AH Servisi u Zagrebu i Zadru.

1999.

Od. 1. siječnja 1999. Auto Hrvatska se organizira u holding organizaciju krovnog naziva Poslovna grupa Auto Hrvatska koje sačinjavaju članice u 100 %-tnom vlasništvu Auto Hrvatske d.d: MAN Importer Hrvatska, Auto Hrvatska Automobili, Auto Hrvatska Dijelovi, A.H.Auto Dijelovi, Auto Kuća Zadar, A.H. Trans, A.H. Zagreb, A.H. Gumel

 


1997.

1997.

1997. godine Auto Hrvatska je uselila u novi poslovni kompleks u Radničkoj cesti u Zagrebu, koji je postao zajedničko sjedište svih programa kompanije.

U planu je ambiciozni investicijski ciklus s ciljem izgradnje mreže suvremenih lako dostupnih prodajno-servisnih Kamion & Bus centara za teška gospodarska vozila. Paralelno teče razvoj prodajno-servisnih kapaciteta za osobni program vozila (Ford, Renault, Volkswagen i Audi). Uz postojeće ovlaštene centre otvaraju se servisni kapaciteti za brzi servis vozila izvan jamstvenog roka.

Povezivanjem tradicije, iskustva i nove, mladenačke energije Auto Hrvatska je uvijek znala uočiti kad i kako treba organizaciju poslovanja prilagoditi potrebama i očekivanjima tržišta.

1996.

1996.
Nakon probne suradnje i temeljitog ispitivanja, 1996. je zaključen ugovor kojim Auto Hrvatska postaje glavni uvoznik MAN kamiona, autobusa i originalnih rezervnih dijelova te organizator razvoja servisne mreže u Republici Hrvatskoj i preuzima odgovornost za rast i razvoj MAN kamiona i autobusa. 
Stjecanje i zadržavanje povjerenja kroz kvalitetu usluge i prepoznavanja potreba poslovnih partnera postavljeni su kao najvažniji ciljevi. Korisnici su brzo uočili prednosti poslovanja s iskusnim i pouzdanim parterom, pa poslovni rezultati nisu izostali.

1993.

Godinu dana nakon vlasničke pretvorbe, Auto Hrvatska d.d. je stekla povjerenje njemačke tvrtke MAN Nutzfahrzeuge AG iz Münchena, proizvođača gospodarskih vozila te potpisala ugovor na određeno vrijeme.

1992.

Auto Hrvatska se strateški odlučila za vlasničku i poslovnu reorganizaciju nakon koje je postala dioničko društvo.
Osnivačka skupština održana je 19. prosinca 1992. u hotelu Intercontinental.
U teškim tržišnim uvjetima dioničko društvo kreće u potragu za novim dobavljačima i poslovnim partnerima u Europi. Poslovanje obilježava restrukturiranje ljudskih potencijala programski, teritorijalno i organizacijski prilagođeno novim tržišnim okolnostima.

1991.

1991.

Početkom Domovinskog rata raspada se tržište bivše države. Veze s poslovnim partnerima u drugim republikama bivše Jugoslavije sve su slabije ili potpuno nestaju, a dio prodajno-servisnih kapaciteta, robe i imovine u ratnim operacijama je izgubljen ili razoren. Pad standarda smanjuje promet na niske brojke, a veliki gospodarski subjekti nestaju s gospodarske scene.

U potpunom kaosu Auto Hrvatska potpisuje suradnju s proizvođačem gospodarskih vozila "Iveco", s kojim je tri godine za redom tržišni lider u plasmanu gospodarskih teških i lakih vozila na području Republike Hrvatske.

1988.

S ugledom pouzdanog partnera izlaže se na velikim sajamskim priredbama u inozemstvu. Na auto salonu u Frankfurtu ponuđeni su proizvodi tvornica s tadašnjeg domaćeg tržišta. Svjećice tvornice 'Enker' iz Tešnja, filteri, pumpe, dijelovi kočnica i disk pločice 'Strojoteksa' iz Varaždina, brtve 'Tesnila' iz Trebnja, 'Ruen' kvačila iz Kočana, autolektrika 'Rudi Čajevec' iz Banja Luke, akumulatori 'Munja' iz Zagreba, termostati 'Tehnometal' iz Zagreba i drugo

1987.

1987.
Auto Hrvatska je među najvećim sponzorima 14. ljetne Univerzijade održane u Zagrebu. Službena je rent-a-car agencija, a osigurano je i 120 automobila za potrebe sportskih timova. 

1977.

1977.
Uoči 25. obljetnice, u lipnju 1977. godine, Auto Hrvatska prvi put dobiva Privrednu nagradu Grada Zagreba. S ukupno 1530 zaposlenika prepoznata je kao vodeća prodajno-servisna organizacija u auto struci.

1976.

1976.

Auto Hrvatska postaje izvoznik na strana tržišta. Na sajmovima u inozemstvu izlaže i inozemstvu prodaje robu domaćih proizvođača (vozila Crvene zastave, domaće gume, akumulatore, alate i pribor).

Do kraja 1976. godine našim cestama je, uz Zastavina, prometovalo i oko 50.000 Wartburg vozila. Auto Hrvatska dobiva povelju povodom isporučenih 50.000 Wartburga.

1973.

U prva dva desetljeća postojanja Auto Hrvatska je isporučila svojim partnerima 130.000 vozila iz gospodarskog i osobnog programa. I na domaćem i na stranom tržištu poslovanjem je stvorila je ugled pouzdanog poslovnog partnera. Njegovanje moderne poslovne kulture postalo je standard.
U publikaciji “200 najvećih u Jugoslaviji” objavljenoj 1973. Godine, Auto Hrvatska je na 39. mjestu od 50 najvećih u trgovinskoj djelatnosti. Već sljedeće godine penje se na 24. mjesto. U to vrijeme  traženi su načini da se “preskoče” granice i domaćim korisnicima omogući pristup kvalitetnijim svjetskim markama proizvoda. Nakon što je ishođena dozvola za uvoz iz inozemstva počela je suradnja s Wartburgom.

1969.

1969.

U razdoblju snažnih gospodarskih integracija, Auto Hrvatska je bila nositelj udruživanja. Nakon spajanja s Dalmacija-autom iz Splita (1969. godine), slijedili su Auto-servis iz Čakovca (1972.), Auto-tehnika iz Rijeke (1973.), Autoslavonija iz Osijeka te Auto-servis iz Zadra. Organizacija prerasta u Složenu organizaciju udruženog rada (SOUR Auto Hrvatska).

Gospodarstvo je imalo linearni trend rasta, a sa svojim partnerima rasla je i Auto Hrvatska. 20 godina nakon osnutka, Auto Hrvatska upravlja s 81.500 četvornih metara poslovnog prostora i zapošljava 780 radnika. Prosjek starosti zaposlenika manji je od 33 godine.

1963.

1963.

1963. godine Auto Moto Servis u Zadru počinje suradnju s Volkswagenom kao ovlašteni partner za održavanje vozila. Iste godine osnovan je pogon rabljenih vozila u Solovljevoj 2. Kasnije se taj segment preselio u Heinzelovu 70, na površinu od oko 10.000 četvornih metara.

Katastrofalna poplava u Zagrebu 1964. godine ozbiljno je zaprijetila čitavom gradu pa tako i novom centralnom skladištu. Velikim naporima svih zaposlenih spašena je gotovo sva imovina (vozila akumulatori, amortizeri, alati i drugo).

Privredna reforma 1965. godine i zamah koji je zahvatio čitavu zemlju tražio je novu i brzu prilagodbu, okrupnjavanje i širenje poslovanja.

1962.

1962.
U prvih deset godina poslovanja Auto Hrvatska je izrasla u značajnu tvrtku. Raspolaže s 25.000 m2 poslovnog prostora i zapošljava 178 ljudi. Koliko je razvoj Auto Hrvatske bio bitan za razvoj hrvatskog gospodarstva, vidi se i iz toga da je već tada brinula o potrebama voznih parkova u više od pet i pol tisuća poduzeća iz tadašnjeg “društvenog sektora”. Kako bi opravdala njihova očekivanja poslovala je s čak 682 dobavljača s područja ex-Jugoslavije.

1961.

Zbog povećanog obujma poslovanja javila se potreba za ulaganjima u skladišni prostor. Na zagrebačkom Borongaju otvoreno je novo skladište guma, a potom, 1961. i centralno skladište rezervnih dijelova u Radničkoj cesti.

1955.

1955.

Do kraja 1954. godine osigurana je egzistencija za trideset i tri obitelji zaposlenih radnika. Tvrtka je dalje rasla i teritorijalno se širila na cijelu republiku Hrvatsku pa je 1955. godine dobila ime koje i danas nosi: “Auto Hrvatska”.

Uz maloprodaju razvija se i prodaja na veliko. Gospodarstvenici su trebali vozila za posao, a osobni auto od rijetkog luksuza sve više postaje potreba. Uz velike napore i vještinu, specijaliziranim prodavaonicama pokrivena su hrvatska središta: Zagreb, Karlovac, Varaždin, Rijeka, Pula, Split, Šibenik, Zadar, Knin, Slavonski Brod. Kako bi se poslovnim partnerima brzo i kvalitetno moglo dostaviti sve što im je potrebno predstavništva su otvorena i u Beogradu, Sarajevu, Banja Luci i Ljubljani. Prodaja osobnih automobila, kamiona i autobusa povezana je s nabavom dijelova, guma, pribora, radioničkih strojeva i alata.

1953.

Nakon samo godinu dana poslovanja dobiveno je povjerenje za izgradnju i opremanje servisnih stanica na tek dovršenom autoputu Zagreb-Beograd. Te 1953. “Auto-moto servis u Zagrebu”, kako je glasilo puno službeno ime poduzeća, otvara poslovnice u Karlovcu, Novskoj i Slavonskom Brodu.

1952.

1952.

Skupina od osam zaljubljenika u automobile i tehnološki napredak je, s dopuštenjem Narodnog odbora grada Zagreba, 1952. osnovala “Auto-moto servis za trgovinu na malo rabljenim i novim auto-moto dijelovima i naftnim derivatima”.

Prvo sjedište bilo je u dvorištu Tesline 14, u srcu Zagreba koji se ubrzano razvijao u kulturno i industrijsko središte. Poratno gospodarstvo bilo je u začetku, a rijetkim i lošim cestama roba se najčešće prevozila FAP-ovim kamionima. Automobili su bili rijetkost, a motocikli tek nešto brojniji.

'Auto-moto servis' je na početku prodavao rabljene gume i reparirane dijelove, a nakon prve akumulacije trgovačkog iskustva i obrtnih sredstava šire posao na lokaciju u Draškovićevoj ulici te ponudu s vozilima TAM i FAP.

 

vrh stranice