Novinari potvrdili: D30 ostvaruje rekordno nisku potrošnju

18.08.2025.

Šampion u štednji goriva!

Europski specijalizirani mediji dobili su priliku temeljito isprobati MAN-ovu novu kombinaciju motora D30 i mjenjača TipMatic 14, službeno nazvanu „PowerLion“. Novinarski testovi provedeni na različitim rutama, s različitim masama i u raznolikim klimatskim uvjetima, pokazali su da je MAN-ov cilj – smanjiti potrošnju, a istodobno zadržati snagu i vozna svojstva – u velikoj mjeri ostvaren.

Novi 12,7-litreni motor D30 PowerLion dostupan je u rasponu od 380 do 560 KS (oko 2100–2800 Nm), a u testiranim kamionima (TGX 18.520 sa 520 KS, odnosno TGX 18.560 sa 560 KS) motor se pokazao vrlo snažnim i elastičnim. Maksimalni okretni moment od 2650 Nm postiže se već pri ~900 o/min, što omogućuje ubrzanje bez napora i vožnju pri niskim okretajima. Novinari ističu da motor radi izuzetno tiho, s vrlo malo vibracija, zbog čega duga vožnja manje zamara vozača. Općenito, vozna dinamika je vrlo dobra, a motor reagira na papučicu gasa promptno, pružajući osjećaj obilja snage u svim režimima. Upravljač i ovjes kamiona ocijenjeni su kao precizni i udobni, a visoka snaga dostupna je „na zahtjev“ čak i u ekonomičnim modovima vožnje. Zbog obilja snage, tegljač i u režimu štednje održava tempo bez gubitka performansi na usponima ili prilikom pretjecanja.

U španjolskom testu EnCamion na autocesti s blagim usponima TGX 18.520 ukupne mase 39,8 tona ostvario je potrošnju od samo 21,2 l/100 km dizela. To je prvi put da je na toj testnoj dionici potrošnja pala ispod 22 l, pa su ga prozvali „novim šampionom potrošnje“. Slične rezultate bilježe i drugi: austrijski test (Blickpunkt Lkw & Bus) kroz planinski Semmering zabilježio je potrošnju od 23,2 l/100 km, unatoč vjetru i usporavanju zbog sporijeg vozila, što je bilo dovoljno za 1. mjesto na ljestvici potrošnje ove redakcije.

I redakcija 1TRUCKTEST potvrđuje odlične rezultate na testu: „S prosječnom potrošnjom od 22,18 litara dizela, MAN TGX 18.520 s D26 motorom bio je prethodni vodeći, a TGX 18.560 s novim PowerLion pogonom sa senzacionalnim rezultatom testa od 21,01 litre nadmašuje ga za 1,17 litara.“

U usporedbi s prethodnikom, potrošnja dizela u prosjeku je manja za 3 do 4 litre na 100 km, ovisno o profilu ceste. Ono što D30 doista izdvaja jest najviši stupanj učinkovitosti pretvorbe energije goriva – preko 50 %, što je vrhunska vrijednost za dizelski motor i izravno doprinosi nižoj potrošnji. Testna mjerila pokazuju da TGX s D30 motorom sada troši manje od većine rivala u klasi, bez žrtvovanja performansi. Zahvaljujući ovako visokoj efikasnosti, novinari zaključuju da „MAN TGX D30 PowerLion dokazuje kako dizelski motor još ima budućnost“ u dugolinijskom transportu. Visoke prosječne brzine (> 80 km/h) bez odricanja od štednje potvrđuju da pogon nije namijenjen samo „eco-utrkama“, nego stvarnom poslu.

Novinari zaključuju da je MAN postigao cilj: više snage uz manju potrošnju i manje emisije CO. Iz perspektive prijevoznika, D30 PowerLion donosi materijalnu i mjerljivu korist uz dodatni bonus mirnijeg i ergonomičnijeg radnog okruženja za vozača. Ukupno gledano, novinarski testovi sugeriraju da je MAN svoj „posljednji veliki“ dizelski motor lansirao u pravi čas, kako bi flotama omogućio most prema nultoj emisiji – bez drastičnih kompromisa u rentabilnosti.

vrh stranice