18.08.2025.
Europski specijalizirani mediji dobili su priliku
temeljito isprobati MAN-ovu novu kombinaciju motora D30 i mjenjača TipMatic 14,
službeno nazvanu „PowerLion“. Novinarski testovi provedeni na različitim
rutama, s različitim masama i u raznolikim klimatskim uvjetima, pokazali su da
je MAN-ov cilj – smanjiti potrošnju, a istodobno zadržati snagu i vozna
svojstva – u velikoj mjeri ostvaren.
Novi 12,7-litreni motor D30 PowerLion dostupan je u rasponu
od 380 do 560 KS (oko 2100–2800 Nm), a u testiranim kamionima (TGX 18.520 sa
520 KS, odnosno TGX 18.560 sa 560 KS) motor se pokazao vrlo snažnim i
elastičnim. Maksimalni okretni moment od 2650 Nm postiže se već pri ~900 o/min,
što omogućuje ubrzanje bez napora i vožnju pri niskim okretajima. Novinari
ističu da motor radi izuzetno tiho, s vrlo malo vibracija, zbog čega duga
vožnja manje zamara vozača. Općenito, vozna dinamika je vrlo dobra, a motor reagira
na papučicu gasa promptno, pružajući osjećaj obilja snage u svim režimima.
Upravljač i ovjes kamiona ocijenjeni su kao precizni i udobni, a visoka snaga
dostupna je „na zahtjev“ čak i u ekonomičnim modovima vožnje. Zbog obilja
snage, tegljač i u režimu štednje održava tempo bez gubitka performansi na
usponima ili prilikom pretjecanja.
U španjolskom testu EnCamion na autocesti s blagim
usponima TGX 18.520 ukupne mase 39,8 tona ostvario je potrošnju od samo 21,2
l/100 km dizela. To je prvi put da je na toj testnoj dionici potrošnja pala
ispod 22 l, pa su ga prozvali „novim šampionom potrošnje“. Slične rezultate bilježe
i drugi: austrijski test (Blickpunkt Lkw & Bus) kroz planinski
Semmering zabilježio je potrošnju od 23,2 l/100 km, unatoč vjetru i usporavanju
zbog sporijeg vozila, što je bilo dovoljno za 1. mjesto na ljestvici potrošnje ove
redakcije.
I redakcija 1TRUCKTEST potvrđuje odlične rezultate na testu:
„S prosječnom potrošnjom od 22,18 litara dizela, MAN TGX 18.520 s D26 motorom
bio je prethodni vodeći, a TGX 18.560 s novim PowerLion pogonom sa
senzacionalnim rezultatom testa od 21,01 litre nadmašuje ga za 1,17 litara.“
U usporedbi s prethodnikom, potrošnja dizela u prosjeku je
manja za 3 do 4 litre na 100 km, ovisno o profilu ceste. Ono što D30 doista
izdvaja jest najviši stupanj učinkovitosti pretvorbe energije goriva – preko 50
%, što je vrhunska vrijednost za dizelski motor i izravno doprinosi nižoj
potrošnji. Testna mjerila pokazuju da TGX s D30 motorom sada troši manje od
većine rivala u klasi, bez žrtvovanja performansi. Zahvaljujući ovako visokoj
efikasnosti, novinari zaključuju da „MAN TGX D30 PowerLion dokazuje kako
dizelski motor još ima budućnost“ u dugolinijskom transportu. Visoke prosječne
brzine (> 80 km/h) bez odricanja od štednje potvrđuju da pogon nije
namijenjen samo „eco-utrkama“, nego stvarnom poslu.
Novinari zaključuju da je MAN postigao cilj: više snage uz
manju potrošnju i manje emisije CO₂. Iz perspektive prijevoznika, D30
PowerLion donosi materijalnu i mjerljivu korist uz dodatni bonus mirnijeg i
ergonomičnijeg radnog okruženja za vozača. Ukupno gledano, novinarski testovi
sugeriraju da je MAN svoj „posljednji veliki“ dizelski motor lansirao u pravi
čas, kako bi flotama omogućio most prema nultoj emisiji – bez drastičnih
kompromisa u rentabilnosti.