MAN ubrzava prelazak na pogonske sustave bez emisija

21.02.2022.

"Budućnost počinje sada - gradimo put prema nultoj stopi emisije" – ovo je moto tvrtke MAN Truck & Bus pod kojim je predstavila svoj predserijski električni kamion i najavila važan budući projekt s vodikom. 
MAN je u Nürnbergu javnosti po prvi put predstavio prototip novog električnog kamiona. Naime, proizvodnja električnih kamiona namijenih za dugolinijski promet trebala bi započeti već početkom 2024. godine, kada bi se trebalo isporučiti prvih 200 primjeraka. Osim što radi na razvoju pogonskih sustava bez emisija, MAN paralelno razvija e-Mobility rješenja, čiji je cilj pripremiti kupce za korištenje električnih vozila. „Moramo ubrzati elektrifikaciju naše flote vozila. No, to ćemo uspjeti samo ako podržimo naše klijente u njihovoj tranziciji i potaknemo ih da to učine.“, objašnjava Alexander Vlaskamp, izvršni direktor tvrtke MAN Truck & Bus. 

"MAN ubrzava svoju transformaciju i radi velike korake prema razvoju pogonskih sustava s nultom stopom emisije. Naš fokus u MAN-u i TRATON Grupi jasno je na baterijskim električnim pogonskim sustavima. Oni čine osnovu za naše dugolinijske električne kamione, koje ćemo lansirati na tržište 2024. godine. Očekujemo da ćemo koristiti kamione na vodik u odabranim područjima primjene tek kada bude dostupno dovoljno zelenog vodika i potrebna infrastruktura, a to će biti nakon 2030. godine. To je razlog zašto istražujemo i temu vodika.", rekao je na predstavljanju Alexander Vlaskamp.

Na premijernom predstavljanju prototipa baterijskog električnog kamiona koji se temelji na novoj generaciji kamiona MAN, istaknuta je činjenica da baterijski i pogonski sustavi koji koriste vodikove gorivne ćelije idu ruku pod ruku u tehnološkom smislu i da se međusobno nadovezuju. Polazna točka je elektromotor koji svoju energiju crpi iz baterija. BEV (baterijska električna vozila, engl. Battery Electric Vehicles) već nude osnovnu tehnologiju koja zadovoljava zahtjeve kupaca za troškovno optimiziranim, praktičnim rješenjima te zahtjeve za klimatskom neutralnošću MAN-ovih kamiona, autobusa i kombija. Kao dodatak tome, pogonski sklop BEV u budućnosti će moći koristiti i kamioni i autobusi s vodikovim ćelijama, gdje će se masivne baterije zamijeniti lakšim spremnicima vodika i gorivnim ćelijama.  

Prema trenutnom stanju tehnologije, gospodarska vozila s gorivnim ćelijama imaju veći domet od onih s baterijama, ali je trošak energije kod pogona vodikom značajno viši. Prednost manjeg troška energije baterijskih električnih kamiona je ključni razlog brzog prijelaza na električne kamione, što je hitno potrebno kako bi se postigli klimatskih ciljevi u prometnom sektoru. Nadalje, razvoj infrastrukture za punjenje ostaje bitan čimbenik za transformaciju prometne industrije i za to je neophodna politička podrška. 

Drugi razlog zašto će vodik kao medij za pohranu energije tek kasnije postati relevantan u jednakoj mjeri kao baterije za gospodarska vozila je taj što zeleni vodik u bliskoj budućnosti neće biti dostupan u dovoljnim količinama i vjerojatno će se prvotno koristiti u čeličnoj i kemijskoj industriji. 

Središnja komponenta na putu do pogona bez emisija su baterije vozila. U MAN-ovom gradskom električnom autobusu baterijski sklop ima kapacitet od 80 kWh. U gradskom autobusu duljine 12 metara trenutno je ugrađeno šest baterijskih sklopova koji osiguravaju domet do 350 km. No, na testu „Efficiency Run“ u svibnju 2021. godine MAN Lion's City E impresionirao je rezultatima i dokazao da domet u optimalnim uvjetima može biti i znatno veći. MAN-ov električni autobus je u 24 sata prešao 550 kilometara na dnevnoj liniji javnog prijevoza u Münchenu - bez međupunjenja. Na ovom testu MAN je pokazao koji su dometi već danas ostvarivi, ali jasno je da oni ovise o različitim čimbenicima kao što su topografija, stil vožnje i korištenje grijanja ili klima uređaja tijekom vožnje.

vrh stranice