Što je Truck Trial?

Europa Truck Trial je natjecanje u vještini vožnje kamionima na teškom terenu koje se održava već 28 godina. Od prve trke 1990. godine u Francuskoj, ovo natjecanje odvija se po cijeloj Europi, od Litve na sjeveroistoku do Španjolske na jugozapadu. U 2018. godine 6 utrka održat će se u 5 europskih zemalja, Njemačkoj, Austriji, Francuskoj, Italiji i po prvi puta u Hrvatskoj.

U ovom natjecanju vrijeme igra sekundarnu ulogu jer je mnogo važnije savladati ekstremne terenske uvjete, što preciznije i bez greške (i skupljanja kaznenih bodova). Na Europa Truck Trial natječu se kamioni u kategorijama dvoosovinaca, troosovinaca, četveroosovinca, te prototipi. Kamioni su proizvedeni serijski, osim modifikacija koje su potrebne za ovaj sport. Uobičajene modifikacije uključuju dijelove koji su relevantni za sigurnost, kao na primjer okvir za zaštitu kod prevrtanja i kavez, koji štite prilikom nezgoda. Osim toga svi agregati, kao što su spremnik goriva i spremnik zraka, a koji su obično pričvršćeni bočno na šasiji, postavljeni su prema gore, te je pojačan odbojnik i zaštićen razdjelnik pogona.

Ovogodišnja sezona počinje utrkom u Hrvatskoj 12. i 13. svibnja na prostoru motocross staze "Draga" u Rakovom potoku. Na utrci u Hrvatskoj očekuje se 30-tak timova, a samo natjecanje podijeljeno je na 8 do 10 različitih sekcija. Svaka sekcija pred vozače stavlja novi izazov svladavanja zahtjevnih i često atraktivnih prepreka.

Partneri u organizaciji koji će sudjelovati na natjecanju su Porsche leasing, Centar za vozila Hrvatske, Continental s teretnim i građevinskim gumama, Val-int kao uvoznik Valvoline motornih ulja, Orbico makro distributer za Shell ulja u Hrvatskoj, PK Palfinger KranVolkswagen Gospodarska vozila, Apollo gume za teretna vozila i Hidraulika Kurelja.


Više informacije možete vidjeti i pratiti na službenoj stranici www.europatrucktrial.hr 


Iskustva vožnje Truck Trial kamiona prenio nam je Marcel Schoch, koji je osam puta bio europski prvak u kraljevskoj klasi Truck-Triala S5.

Gospodine Schoch, vozite MAN TGS 35.480/8x8 BB, što je posebno na vašem kamionu?

Vozim četveroosovinca – najveće vozilo koje ima odobrenje za vožnju u Truck-Trialu. Odlučili smo se za vozilo koje je najbliže serijskom vozilu s relativno laganom šasijom i pogonom na svim kotačima, kako bismo bez nepotrebne težine mogli svladavati ekstremne uspone.

Što najviše cijenite na svom vozilu?

S vremenom kao vozač stasaš s vozilom, točno znaš kako se ono ponaša u nekoj situaciji. Na svom MAN-u prije svega cijenim pouzdanost, snagu i trakciju.

Na što, kao vozač Truck-Triala, morate obratiti posebnu pozornost?

Vozimo razne etape koje moramo svladati sa što je moguće manje pogrešaka i u zadanom vremenu. Na svakoj etapi postoje kontrolne točke koje moramo proći. Pritom je dopušteno maksimalno šest promjena smjera. Uz osjećaj za vožnju, najvažniji su iskustvo i priprema. Prije natjecanja prolazimo etape pješice i promišljamo taktiku. Tako se, na primjer, može dogoditi da svjesno propustimo jednu vratnicu da bismo mogli dobro proći kroz ostale.

Zašto vozite Truck-Trial?

Već sam više od 15 godina aktivan u Truck-Trialu, najprije u servisnoj ekipi, a unazad deset godina i kao vozač. Meni je to izvrsna kompenzacija za moj uredski posao voditelja. Blato, „šarafljenje“ na vozilima, kampiranje s momčadi – sve to budi strast za ovim sportom.

 
w Povratak na vrh