Ispravan put do naprednih tehnologija diesel motora

Zaboravite metodu pokušaja i pogreške koja troši previše vremena i novca u lociranju kvarova! Educirani servisni djelatnici i detaljne upute za traženje pogrešaka pružaju pouzdanu dijagnostiku sustava, čak i u slučaju najnovijih sustava sa sve većim brojem umreženih komponenata. Neispravne komponente zamjenjuju se originalnim Bosch dijelovima. 

Današnji napredni dizelski motori ubuduće će postajati sve kompleksniji i sofisticiraniji. Prateći potrebe tržišta i trendove, Auto Hrvatska je investirala u zahtjevno specijalističko područje diesel sustava, otvaranjem novog Bosch Diesel Centra u Hrvatskom Leskovcu, jedan od najopremljenijih i najsuvremenijih centara u regiji. Radionica Bosch Diesel centra pruža potpuni, sveobuhvatni servis, uključujući dijagnostiku, alate, tehnički softver, popravak komponenti, ispitivanje na vozilu, specijalistički tehnički servis za sve dizelske motore, kao i kompletan asortiman rezervnih dijelova. 

 Usluge uključuju:

  • dijagnostiku, testiranje, specijalne alate i softvere
  • popravak diesel komponenti suvremenih sustava
  • reparaciju injektora i pumpe za ubrizgavanje
  • održavanje diesel sustava sukladno uputama i specifikacijama proizvođača
  • ispitivanje i popravak Common-Rail injektora i sustava
  • širok asortiman zalihe rezervnih dijelova na skladištu
  • jamstvo na dijelove i ugradnju

 

 

 

 

Common rail ubrizgavanje

Bosch je lansirao prvi common rail sustav 1997. godine. Sustav je ime dobio po zajedničkom visokotlačnom spremniku (common rail - zajednički vod) koji opskrbljuje sve cilindre gorivom. Kod konvencionalnih sustava za ubrizgavanje dizela, tlak goriva mora se stvarati pojedinačno za svako ubrizgavanje. Međutim, kod common rail sustava, stvaranje tlaka i ubrizgavanje odvojeni su, što znači da je gorivo uvijek dostupno pri potrebnom tlaku za ubrizgavanje.

 

 

Common rail sustavi imaju modularnu izvedbu. Svaki sustav sastoji se od visokotlačne pumpe, injektora, voda i elektroničke upravljačke jedinice.

Kod konvencionalnih sustava za ubrizgavanje dizela, tlak goriva mora se stvarati pojedinačno za svako ubrizgavanje. Međutim, kod common rail sustava, stvaranje tlaka i ubrizgavanje odvojeni su, što znači da je gorivo uvijek dostupno pri potrebnom tlaku za ubrizgavanje. Stvaranje tlaka odvija se u visokotlačnoj pumpi. Pumpa stlačuje gorivo i dovodi ga kroz visokotlačnu cijev u ulazni otvor voda, koji djeluje kao zajednički visokotlačni spremnik za sve injektore. Otuda i naziv „common rail” (zajednički vod). Odande se gorivo distribuira do pojedinačnih injektora, koji ga ubrizgavaju u komoru za izgaranje cilindra. Bosch u ponudi ima common rail sustave za sve modele vozila. Visokotlačne pumpe rade na tlaku između 1100 i 2200 bar. Dostupni su i sustavi s individualnim pumpama (utične pumpe). Injektori upotrebljavaju ili elektromagnetski ventil ili Piezo tehnologiju.

Prednosti sustava:

  • Čisto i visoko učinkovito ubrizgavanje goriva zbog iznimno kratkih udaljenosti brizganja i višestrukog ubrizgavanja
  • Visoka učinkovitost motora i ujednačen rad uz malu potrošnju i emisije
  • Može se upotrijebiti kod svih modela vozila zbog modularne izvedbe

  

Visokotlačna pumpa stlačuje gorivo i dovodi ga u potrebnoj količini. Neprekidno dovodi gorivo u visokotlačni spremnik (vod) te na taj način održava tlak sustava. Potreban tlak dostupan je i kod niskih okretaja, budući da stvaranje tlaka nije povezano s brojem okretaja. Većina common rail sustava opremljena je s radijalnim klipnim pumpama. Kompaktni automobili također upotrebljavaju sustave s pojedinačnim pumpama koje rade na niskom tlaku sustava.

  

Injektor u common rail sustavu sastoji se od mlaznice, aktuatora za Piezo injektore ili elektromagnetskog ventila za injektore elektromagnetskih ventila, kao i hidrauličkih i električnih priključaka za aktivaciju igle mlaznice.

Ugrađuje se u svaki cilindar motora i priključuje na vod putem kratke visokotlačne cijevi. Injektorom upravlja elektroničko upravljanje dizelom (EDC). Na taj način osigurava se da iglu mlaznice otvara ili zatvara aktuator, bilo da je riječ o elektromagnetskom ventilu ili Piezo aktuatoru. Injektori s Piezo aktuatorima nešto su uži i rade na iznimno niskoj razini buke. Obje varijante usporedive su po kratkim vremenima zatvaranja te omogućavaju predubrizgavanje, glavno ubrizgavanje i sekundarno ubrizgavanje da bi se osiguralo čisto i učinkovito izgaranje goriva u svakoj radnoj točki.

  

Bosch Diesel Centar obnavlja injektore koji su uvedeni u globalni Bosch sustav kvalitete pod nazivom Bosch Quality Scan. Sustav kvalitete Bosch Quality Scan uspostavljen je s ciljem  osiguravanja transparentnosti i kvalitete popravka, te kupcu kao dokaz kvalitete popravka koji je izveden u skladu s Bosch specifikacijama i pravilima. Tim dokazom kvalitete kupcu se jamči da je prilikom reparature injektora korištena certificirana ispitna oprema, da je reparatura izvedena prema definiranoj tehnologiji od strane proizvođača te da su ugrađeni originalni rezervni dijelovi. Navedeni sustav kvalitete podrazumijeva dodjelu posebne identifikacijske oznake popravka (naljepnica u slučaju injektora osobnih vozila, a spojnice ako se radi o gospodarskim vozilima). Identifikacijskim oznakama je reparatura jednoznačno određena i vezana za injektor. Kupcu se omogućuje da samostalno provjeri kvalitetu popravka unosom identifikacijskog broja popravka u on-line bazi podataka koja je dostupna besplatnim Quality Scan aplikacijama u trgovinama Apple Store ili Google Play Store, odnosno na internetskoj stranici Quality Scan, a ovlaštenim radionicama i proizvođaču detaljni uvid u rezultate ispitivanja nakon reparature te popis svih ugrađenih dijelova.

 

Saznajte više o reparaciji visokotlačnih pumpi i injektora u Bosch Diesel Centru u Hrvatskom Leskovcu.

Za sve upite obratite se stručnim savjetnicima u Bosch Diesel Centru, Zastavnice 25A, Hrvatski Leskovac:

Telefon: 00385 (0)1 6167 910

E.mail: bdc@autohrvatska.hr 

 
w Povratak na vrh