• Upadljiv dizajn s novom Singleframe rešetkom hladnjaka i značajkama koje potječu iz izvornog Audija quattro
  • Bogato opremljena i elegantna unutrašnjost s dodirnim komandama i tehnološki naprednim sustavom navigacije
  • Sustav upravljanja na sva četiri kotača i quattro pogon za spretno rukovanje i vrhunsku trakciju

Ingolstadt/Shenzhen, 5. lipnja 2018. – Audi Q8 kombinacija je elegantnog luksuznog coupé modela s četirima vratima i praktične svestranosti velikog SUV modela. Bogato opremljen, s iznimnim mogućnostima povezivanja i dovoljno snažan za „off-road” aktivnosti, ovaj je model pouzdan suputnik za poslovne prilike i slobodno vrijeme. Audi Q8 dolazi na europsko tržište u trećem kvartalu 2018.

Svestran, sportski i elegantan: koncept dimenzija i prostranosti

Audi Q8 odiše sportskom dinamičnošću i vrhunskim luksuzom kao nijedan drugi SUV model ove marke s logotipom s četiri prstena. Dugačak 4,99 metara, širok 2,00 metra i visok 1,71 metar, ovaj je SUV coupe širi, kraći i niži od svog sestrinskog modela Q7. S međuosovinskim razmakom od gotovo 3,00 metra nudi prostranu unutrašnjost koja je nadmašila svu izravnu konkurenciju svojim prostranim dimenzijama, uključujući duljinu unutrašnjosti i ponudu prostora za glave putnika. U drugom se redu uz doplatu mogu dobiti tri zasebno podesiva sjedala. Dok su nasloni drugog reda sjedala preklopljeni, zapremnina prtljažnog prostora ispod poklopca prtljažnika s električnim upravljanjem iznosi 1.755 litara.

Nov izgled Q-obitelji: dizajn eksterijera
S impozantnom osmerokutnom rešetkom hladnjaka, novi Audi Q8 predstavlja novo lice Qobitelji. Moćna rešetka hladnjaka stoji uspravno i, zajedno sa spojlerom koji je širi i povučen prema prednjem kraju, lijepo uokviruje usisnike zraka i dodatno naglašava samouvjerenost ovog modela. Lagano zaobljena linija krova završava na malo nagnutim D-stupovima i oslanja se na quattro izbočenja iznad kućišta blatobrana ispod kojih se nalaze 22-inčni kotači. Brojni detalji snažno podsjećaju na izvorni model quattro. Robusne linije i sportski naglašene površine daju osjećaj snage, profinjenosti i posebne dinamičnosti stalnog pogona na sva četiri kotača. Spojler, obloge kućišta blatobrana i ukrasne letvice vrata i difuzora u kontrastnoj su boji kako bi se dodatno naglasio „offroad” izgled.  LED prednja svjetla u serijskoj opremi snažno osvjetljavaju cestu, dok je tehnologija HD Matrix LED svjetala dostupna kupcima kroz dodatnu opremu. U tom su slučaju dnevna svjetla izvedena u trodimenzionalnom efektu i izgledaju digitalno. Svjetlosna traka povezuje stražnje farove. Kao kod izvornog Audija quattro, ispod te trake nalazi se crna površina. Vlasnici modela Q8 za uključivanje raznih funkcija svjetala izvan vozila mogu upotrebljavati aplikaciju myAudi.

Sportsko iskustvo vožnje: ovjes i pogon
Audi je quattro i quattro je Audi – naravno, to se posebice odnosi na Q8 koji je SUV najviše klase ove marke. Potpuno mehanički središnji diferencijal prenosi snagu na prednju i stražnju osovinu u omjeru 40:60. Kada je to potrebno, većinu snage prenosi na osovinu s boljom trakcijom. To zajedno s visinom od tla od 254 milimetara, kratkim prevjesima i sustavom za pomoć pri kretanju nizbrdo znači da Audi Q8 nastavlja suvereno voziti i izvan asfaltiranog kolnika. Podesivi ovjes sa sustavom za prilagodbu tvrdoće amortizera dio je serijske opreme. Audi u dodatnoj opremi nudi prilagodljivi zračni ovjes s mogućnošću
odabira udobne ili sportske podešenosti amortizera, a uz to i prilagođava visinu vožnje sukladno situaciji i željama vozača za čak 90 milimetara. Pored progresivnog servo upravljača u serijskoj opremi, čiji omjer postaje značajno direktniji što se dalje zakrene kolo upravljača, Audi u dodatnoj opremi nudi opciju upravljanja na sva četiri kotača. Moguće je zakretanje stražnjih kotača za 5 stupnjeva – suprotno smjeru okretanja prednjih kotača pri malim brzinama za veću okretnost, odnosno u istom smjeru okretanja pri višim brzinama za bolju stabilnost. Svi su pogonski sustavi posebno učinkoviti zahvaljujući novoj mild hybrid tehnologiji (MHEV). Primarni električni sustav od 48 volti sadrži dva tehnološki značajna modula: litijionski akumulator i elektropokretač remena alternatora. Tijekom kočenja može se obnoviti do 12 kW energije i vratiti nazad u akumulator. Tehnologija MHEV omogućuje do 40 sekundi vožnje s isključenim motorom i start/stop sustav koji gasi motor prilikom kočenja već od 22 km/h
.

Preglednost je novi adut u unutrašnjosti
Lako razumljivi simboli odražavaju digitalnu preciznost marke Audi i znak su visoke razine integracije osnovne konstrukcije sustava i njegova rada. Centralni element je MMI dodirni zaslon vrhunske kvalitete. Budući da izgleda kao crna ploča, dok je isključen gotovo se pretače u jednu veliku crnu površinu i postaje nevidljiv. Svi su elementi međusobno logički povezani, od ravnih mlaznica zraka u jednoj liniji do široke konzole na središnjem tunelu s ručicom tiptronic mjenjača. U mraku opcijsko ambijentalno osvjetljenje prati upadljive linije dizajna u unutrašnjosti i pruža pozadinsko osvjetljenje za trodimenzionalnu laserski
ugraviranu oznaku quattro iznad pretinca za odlaganje ispred suvozača – što je lijep primjer toga kako se u Audiju pazi na detalje. Dodatne opcije kao što su individualna konturna sjedala s funkcijom masaže i prozračivanja, četverozonski klima-uređaj i paket kvalitete zraka dodatno ističu tehnološku naprednost ovog modela.

Osjetljivi i precizni: komande i zasloni
Zahvaljujući MMI dodirnom konceptu upravljanja u novom se modelu Audi Q8 gotovo svim funkcijama može pristupiti putem dva velika zaslona. Gornji 10,1-inčni zaslon upotrebljava se za upravljanje infotainment i navigacijskim sustavom. Vozač upotrebljava 8,6-inčni zaslon ispod toga za regulaciju grijanja i klima-uređaja, upravljanje raznim praktičnim funkcijama i unos teksta, a sve to s ručnim zglobom udobno i  ergonomski položenim na ručicu mjenjača.
Rukovanje je brzo i jednostavno: haptički i zvučni odziv potvrđuje kada se prstom aktivira neka funkcija. Pored toga, glasovno upravljanje s prirodnim govorom pretvara novi Audi Q8 u inteligentnog partnera za razgovor. Vozači mogu slobodno izgovarati svoje naredbe.
Glasovno upravljanje može, primjerice, razumjeti rečenice kao što su „Gladan sam” i u odgovoru predložiti restorane u blizini. Instrumenti su postavljeni u potpuni digitalni Audi virtualni kokpit. Prikaz na 12,3-inčnom zaslonu visoke rezolucije jednostavno se prebacuje s pomoću komandi na višenamjenskom kolu upravljača. Opcijska verzija u inačici Plus sadrži treći, posebno sportski prikaz. Headup display projicira informacije na vjetrobransko staklo, uključujući detaljno cestovno navođenje za navigaciju.

Pametno umrežavanje: Audi connect i sustavi za pomoć pri vožnji
Audi Q8 uz doplatu se isporučuje s infotainment sustavom najviše klase, MMI navigacijskim sustavom plus. Sustav sadrži modul za prijenos podataka iz sustava Audi connect putem standarda LTE Advanced i Wi-Fi hotspota. Sustav za navigaciju prepoznaje navike vozača temeljem prethodnih vožnji i pomoću tih podataka generira inteligentne prijedloge rute. Mrežne usluge sustava Audi connect sadrže i prediktivne značajke za postupak planiranja ruta. Tako usluge Car-to-X za raspoznavanje prometnih znakova i poruke upozorenja za opasnost mogu koristiti provjerenu inteligenciju Audi flote. Opcijski Audi connect ključ vozaču omogućuje zaključavanje/otključavanje vozila i pokretanje motora s pomoću kompatibilnog Android pametnog telefona. Pojedinačni korisnički profili omogućuju namještanje i pohranu do 400 korisničkih postavki više različitih vozača. S aplikacijom myAudi vozači mogu prenositi odredišta u sustav za navigaciju, emitirati glazbu ili prebaciti kalendar s pametnog telefona u sustav MMI.
Audi Q8 u premium je rangu po kvaliteti zvuka i mogućnostima povezivanja zahvaljujući značajkama Audi phone box i voice-over LTE. Isto vrijedi Bang & Olufsen Advanced Sound sustav ozvučenja. On donosi zapanjujući 3D zvuk prilagođene visine za svih pet sjedala. Glazba se reproducira točno onako kako je snimljena u koncertnoj dvorani.

Kod parkiranja, pri vožnji gradom i na dugim putovanjima – Audi Q8 pruža podršku vozaču u brojnim situacijama. Pored ostalih sustava koji tome doprinose nalaze se i adaptivni tempomat, asistent za ekonomičnu vožnju, sustav za pomoć pri promjeni prometnog traka, upozorenje za nehotično napuštanje prometnog traka, i kamere pod 360 stupnjeva. Jedna od značajki koju valja istaknuti jest funkcija automatskog daljinskog parkiranja koja dolazi početkom 2019. Pod nadzorom vozača, ova funkcija samostalno navodi SUV vozilo u garažu pri ulasku i izlasku iz nje. Vozač iz automobila izlazi ranije i aktivira postupak putem
aplikacije myAudi na svom pametnom telefonu. Funkcija automatskog parkiranja (na daljinu) nudi sličnu razinu praktičnosti. Svim se tim značajkama upravlja putem središnjeg upravljačkog uređaja. On neprekidno izračunava diferencijalne modele okruženja i upotrebljava ih za upravljanje sustavima za pomoć pri vožnji. Potrebni se podaci, ovisno o odabranim opcijama, prikupljaju s pet radarskih senzora, šest kamera, dvanaest ultrazvučnih senzora i laserskog skenera.




 

 

 

 
w Povratak na vrh