Dana 21. lipnja 1915. nova je tvrtka ušla u trgovački registar grada Nürnberga: „Lastwagenwerke M.A.N.-Saurer“. Tvrtka je osnovana kao zajednički projekt Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG i Saurera, švicarskog proizvođača gospodarskih vozila. Prvi MAN-Saurer trotonski kamion ubrzo je napustio zajedničku tvornicu u njemačkom Lindauu, a slijedili su ga prvi autobusi. To je bio početak proizvodnje gospodarskih vozila u MAN-u, početak priče o uspjehu koji nije oblikovao samo povijest MAN-a. U posljednjih 100 godina MAN je, sa svojim naprednim i često revolucionarnih inovacijama, znatno utjecao na razvoj kamiona i autobusa, što čini i danas.

U 1916. godini proizvodnja je premještena u MAN-ovu tvornicu u Nürnbergu. Tvrtka posluje kao „MAN Lastwagenwerke“ nakon odlaska Sauera 1918. Godine 1924. MAN predstavlja prvi kamion s dizelskim motorom s izravnim ubrizgavanjem, koji je stvorio temelj za trijumf dizelskih motora u proizvodnji kamiona.

 

U 1928. MAN je predstavio svoj prvi troosovinski kamion, preteču svih kasnijih MAN-ovih kamiona specijaliziranih za teške uvjete rada. Godine 1932., S1H6 kamion bio je opremljen D4086 dizelskim motorom sa 140 KS, u to vrijeme najsnažnijim dizelskim motorom u svijetu. Sljedeća je tehnološka prekretnica uslijedila 1937. razvojem iznimno štedljivog dizelskog motora s izravnim ubrizgavanjem i uvođenjem pogona na sve kotače.

MAN F8 sa 180 KS V8 motorom postao je 1950. predvodnikom gospodarskog čuda u novoj Saveznoj Republici Njemačkoj. Godine 1955. MAN je preselio proizvodnju kamiona i autobusa u novu tvornicu u Münchenu, a tvornica u Nürnbergu postala je specijalizirana za proizvodnju motora.

 

MAN je svoju inovativnost dokazao i u konstrukciji autobusa. Godine 1961. tvrtka je tržištu predstavila 750 HO, prvi autobus s modularnim dizajnom. Standardizirana šasija korištena je za različite nadogradnje – autobuse za javni gradski prijevoz, međugradske i putničke autobuse.

 

Godine 1971. MAN je preuzeo Büssing Automobilwerke i Büssingov logotip, lav od Braunschweigera, od tada krasi prednju masku svih MAN-ovih gospodarskih vozila. Krajem 70-ih godina prošlog stoljeća MAN počinje surađivati s VW-om u segmentu lakih kamiona, a danas je MAN dio VW Grupe.

MAN-ovi najpoznatiji modeli bili su „kljunaši“ za građevinarstvo i frontlenkeri  (s kabinom iznad motora) u tranzitnom prometu na velike udaljenosti, kao što je model 19.280, prvi MAN-ov kamion koji je 1978. godine dobio nagradu Truck of the Year. Godine 1992. MAN uvodi Lion's Star, putnički autobus koji će odrediti imena svih kasnijih generacija MAN-ovih autobusa. Najuspješniji model MAN kamiona u devedesetima bio je F2000.

 

Godine 2000. Trucknology Generation Type A, nazvan TGA, postavlja nove standarde udobnosti i ergonomije, kao i nove tehnologije, poput MAN TipMatica ili MAN Comfort-Shifta za optimalne promjene brzina. MAN je ojačao svoju poziciju u segmentu autobusnog premium putovanja preuzimanjem NEOPLAN-a u 2001. godini.

Uvođenje D20 motora s common-rail ubrizgavanjem 2004. bio je velik tehnološki iskorak. MAN je bio prvi proizvođač gospodarskih vozila koji je sve svoje motore počeo proizvoditi s ekonomičnim i ekološkim, elektronički kontroliranim načinom ubrizgavanja. MAN ujedno modernizira laku i srednju seriju uvođenjem TGL i TGM modela 2005. godine. Dvije godine kasnije, dva su modela predstavljena kao nasljednici TGA u teškoj seriji: TGX je dizajniran za prijevoz na velike udaljenosti, a TGS se koristi u situacijama koje zahtijevaju vuču i prijevoz teških tereta. MAN je i sedmi put dobio nagradu Truck of the Year i to za oba modela, što je rekord u ovom sektoru.

 

Razvoj ekološki prihvatljivih vozila koja štede resurse uvijek je bio jedan od glavnih ciljeva tvrtke MAN Truck & Bus. Euro 6, najnoviji standard ispušnih plinova, bio je cilj koji je MAN ispunio 2012. s najnovijom generacijom TG vozila. U jesen 2014. godine MAN je predstavio najnoviju generaciju motora, D38, koji je trenutno vrhunac 100-godišnjeg razvoja motora u gospodarskim vozilima. Novi gradski zglobni autobus na prirodni plin Lion's City GL CNG, osvojio je nagradu za autobus godine Bus of the Year 2015.

Odjel za istraživanje analizira globalne trendove i određuje smjer za razvoj budućih generacija vozila. MAN-ovi istraživači već rade na vozilima koja više ne trebaju vozače za određene aktivnosti, na primjer za osiguravanje radova na autocesti. MAN Truck & Bus koristit će ove i potpuno nove ideje da bi se osigurao održivi razvoj ultramodernih gospodarskih vozila u budućnosti.

 

 
w Povratak na vrh